Ekonomi

Acuity Brands karışık 3. çeyrek sonuçları açıkladı

ATLANTA – Önde gelen bir endüstriyel teknoloji şirketi olan Acuity Brands, Inc. (NYSE: AYI), 31 Mayıs 2024 tarihinde sona eren 2024 mali yılının üçüncü çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı.

Şirket, analist tahmini olan 4,13 doların biraz üzerinde olan 4,15 dolarlık düzeltilmiş EPS bildirdi. Ancak, şirketin bu çeyrekteki geliri 968,1 milyon dolar olarak gerçekleşti ve 1,01 milyar dolarlık konsensüs tahmininin altında kaldı.

Geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla net satışlardaki %3,2’lik düşüşe rağmen, Acuity Brands faaliyet karında bir önceki yıla göre %1,4’lük bir artışla 145,3 milyon dolara yükseldi. Düzeltilmiş faaliyet kârı da bir önceki yıla kıyasla %2,6’lık bir artışla 167,1 milyon dolara ulaşarak büyüme kaydetti. Şirketin düzeltilmiş faaliyet kârı marjı 100 baz puan artarak %17,3’e yükseldi.

Acuity Brands Yönetim Kurulu Başkanı, Başkanı ve CEO’su Neil Ashe sonuçlarla ilgili olarak şunları söyledi: “2024 mali yılının üçüncü çeyreğinde stratejimizi uygulamaya devam ederken sağlam sonuçlar elde ettik. Düzeltilmiş faaliyet kârımızı, düzeltilmiş faaliyet kâr marjımızı ve hisse başına düzeltilmiş seyreltilmiş kazancımızı arttırdık. Güçlü serbest nakit akışı yarattık ve değer yaratmak için sermayeyi etkin bir şekilde tahsis ettik.”

Şirketin seyreltilmiş hisse başına kazancı (EPS) %10,4 artışla 3,62 dolara yükselirken, düzeltilmiş seyreltilmiş EPS bir önceki yılki 3,75 dolardan %10,7 artış gösterdi. EPS’deki bu büyüme şirketin operasyonel verimliliğini ve etkin maliyet yönetimi stratejilerini yansıtmaktadır.

Acuity Brands’in Aydınlatma ve Aydınlatma Kontrolleri (ABL) segmenti net satışlarda %4,5’lik bir düşüş yaşarken, Akıllı Alanlar Grubu (ISG) segmenti bir önceki yıla kıyasla %15,0’lik bir artış kaydetti. ABL segmentinin faaliyet kâr marjı 100 baz puan artarak %16,9’a, ISG segmentinin faaliyet kâr marjı ise 340 baz puan artarak %16,5’e yükseldi.

Şirketin 2024 mali yılının ilk dokuz ayındaki faaliyetlerinden elde ettiği nakit akışı bir önceki yıla göre hafif bir düşüşle 445,1 milyon dolar oldu. Acuity Brands ayrıca hisse geri alım programına devam ederek toplamda yaklaşık 89 milyon dolar karşılığında yaklaşık 454.000 adi hisse senedini geri satın aldı.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu